Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

27 Juli

Nu börjar det bli slutet av en lång semester. Jag och maken har en vecka kvar av vår semester, sedan börjar allvaret igen. Det har varit skönt att slippa titta på klockan så ofta - även om vi gör det på morgnarna när dottern vaknar förstås...!

Vi har hållit oss i Sverige det här året. Haft lite dagsturer, varit på orter lite längre bort hemifrån osv. Vi har upplevt varierande väderlek, men mestadels regn tycker jag. Den nyinförskaffade baddräkten inför årets badsäsong är fortfarande oanvänd...

Jag har funderat mycket på vårt kommande barn. Om vi får BB om cirka ett år, så finns troligen vårt barn redan på ett barnhem eller i fosterfamilj vid det här laget. Jag längtar tidvis väldigt mycket efter att få uppleva ett BB och resan till Kina igen. Dock vet jag hur fort ett år går, det känns som i går när vi skolade in dottern på dagis i augusti förra året, och snart är det augusti igen. Vi får väl se hur mycket längre vi behöver vänta.

Inga kommentarer: