Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

19 Augusti

Jaha, long time, no write...

Har börjat jobba igen sedan två hela veckor. Det känns som om man aldrig haft sin långa sommarsemester. Dock har jag haft alldeles för lite att göra på jobbet, så det har varit en pina i sig att ge sig iväg dit..

Dottern hade inga problem att börja dagis igen efter ledigheten. Vi hälsade på dagis veckan innan vi skulle tillbaka dit, då var hon avvaktande och lite blyg den första halvtimman, sedan var det fullt röj. När jag lämnade henne första måndagen var det bara lite extra kramar som hon ville ha, men hon blev inte ledsen som tur var. Det fanns ju en massa kompisar att direkt börja leka med där som tur var.

Just nu är dottern och pappan på ett kalas då en av dagiskompisarna fyller år. Hon har sett fram emot tårta och fiskdamm hela veckan!

RQ´s hemisda börjar det nu komma en del rykten om nästa batch, men det är bara i förstadiet av rykten förstås. Jag hoppas att CCAA lyckas matcha hela november, så de snart kan börja med december. Förhoppningsvis kan de hålla en något snabbare takt i ett par månader i alla fall. Mars 2006 lär ha varit en stor månad som kan ta många månader att placera ut..

Jag har anmält mig att vara med i min allra första Cyber shower party via min yahoo-grupp för månaden maj 2006. Den här månaden var det "Summer fun"-tema. Jag ska således skicka något skoj för en litet knyte till en mamma i ett annat land som också adopterar från Kina. Det ska bli intressant att se vad vi får hemskickat!

Jaha, strax dags att börja laga mat, så maken i alla fall har en matlåda till arbetet i morgon, han lär nog inte äta så mycket ikväll efter tårta och bullar på barnkalaset..

Go´kväll!

1 kommentar:

Joma sa...

Hej!

Du har blivit utmanad ;o)

Hälsningar Joma