Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

Längtan efter barn

Ytterligare en dikt av samma författare, med godkännande.


Längtan efter barn

Ett barn, ett barn är det som saknas här
Innan familjen fullständig är
Sängen står väntande tom
I vårt stora föräldrasovrum

Drömmen om ljudet av små fötter på vårt golv
Drömde jag i natt innan klockan slog tolv
Små skratt och fnitter tror jag mig höra
När jag åter till jobbet med bilen ska köra

Hur lång ska denna väntan vara
Trodde den skulle vara över efter ett halvår bara
Sitter här nu efter år av väntan
Undrar om jag snart förgås av längtan

Kanske finns du redan på jorden, vårt lilla pyre
På ett barnhem i ett land med ett annat styre
Är du varm, trygg och mätt i magen
Och får massor av kärlek hela dagen

Syster din väntar otåligt med
Vill snart resa med stora flygplanet ned
Till ert vackra fosterland
Där ni kan gå hand i hand

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina dikter... dom var verkligen jättefina.
Kramra från Maria

Anonym sa...

Hej,
ja verkligen fina dikter! Sånt jag själv känner men att få till orden så där bra, nix inte jag!
Vår lilla dotter gillar också att baka och laga mat. Och jag som INTE gör det...men pepparkakor ska vi klart göra!
Alva fyller inte sex förrän i juni men igår skrev hon namnen på dom hon skulle bjuda...ha, ha, det är att vara ute i god tid!
Hälsningar
Ulle