Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

13 December - Lucia

I dag är det Luciadagen. Dottern vaknade som vanligt inne i vårt rum i morse, och började genast sjunga "Ute är mörkt och kallt...." (som det ju faktiskt var också!). I dag på eftermiddagen är vi bjudna till förskolan för Luciafirande, jag har laddat videokamera och fotokamera för detta speciella tillfälle.
Jag har ända sedan jag blev vuxen fått tårar i ögonen när jag sett och hört Luciatåg med små barn. De är för söta, bedårande och helt underbara. Jag har inte mycket för vuxna Luciatåg där det ska sjungas i många stämmor, solo och annat, det ska vara barnaröster som ekar!!!

Julklapparna inhandlade till vår dotter och alla små kusiner till henne. Någon kvar till någon moster som kommer på julen, annars helt färdiga. Bara julmaten kvar.

Den här veckan firar vi 19 månader sedan LID, men vem räknar egentligen??? Jag tror vi hinner med ytterligare en jul innan vi får barnbesked nästa gång. Följer med spänning diverse internetsidor med information/bloggar/statistik om adoption från Kina. Många av dessa länkar finns på min blogg också, om du inte redan hittat och läst dessa.

God Luciadag! Hoppas ni får glögg, pepparkakor och lussekatter i dag!

2 kommentarer:

Lisa Papaver sa...

Hej
Jag är också "blödig" när det gäller Luciatåg...:-)
Hoppas att ni iallfall får BB innan nästa jul, det kanske går lite snabbare efter OS.

Siri sa...

Hej! Hoppas kan man ju alltid, men jag vågar inte tro det. Bättre att ha siktet för barnbesked längre fram och bli positivt överraskad om det skulle gå fortare.