Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

8 November

Grattis alla pappor därute! I morse fixade JAG frukosten, det brukar oftast vara min man som går upp och gör det. I dag var det dock hans dag, eller i alla fall hans morgon. När frukosten stod på bordet gick vi in i sovrummet och dottern sjöng "ja må han leva" även om det inte är hans födelsedag! Han fick ett egengjort paket vid sängen och vid köksbordet ett paket som jag köpt. Det innehöll två par snygga boxerkalsonger. Hans börjar nämligen bli väldigt slitna, så till hans födelsedag (senare i november) och i julklapp blir det nog fler av den varan.

Därefter började dagens olika sysslor. Jag och dottern bakade pepparkakor inför jul. Ja, jag vet att det är ett tag kvar, men man måste ju hinna med allt som ska göras. Det är vår tradition att baka pepparkakor i takt med diverse julmusik. Dottern orkade cirka en timme med sin del av degen och jag stod ytterligare två timmar och bakade. Sparade en liten "boll" med deg till min bror som älskar pepparkaksdeg. Sedan var det någon timmes efterarbete för min del.
Samtidigt som vi bakade åkte maken skridskor med klubba på allmänhetens tid. Han var trött men lycklig när han kom hem igen. Sedan drog han igång med att byta till vinterdäck på bilen. Så, han fick alltså arbeta på "sin" dag men mycket blev gjort i alla fall. Just nu är han och dottern på simskola och jag har tid för att sitta vid datorn och skriva en stund.

I går hände något stort i dotterns liv - hon tappade sin första tand! Hon är snart 6,5 år och har alltså tappat sin allra första tand. Den har varit lös länge, men i går var det alltså dags. Jag sa att hon borde dra ut den, då den besvärat henne vid måltiderna. Den var så lös att hon bara kunda dra och hon kände inget. Så, i natt befann sig tanden i ett glas vatten och i morse vid frukosten kom jag ihåg att jag glömt lägga i en guldpeng i glaset! Panik - fick bråttom att fixa till det medan hon åt.

Så var helgen slut och en arbetsvecka tar vid i morgon. Ha det så bra!

Inga kommentarer: