Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

7 Februari

Long time, no see...

Vi har varit sjuka i vår familj. Förkylningssjuka. Alla har haft det och alla har haft olika varianter. Sonen fick snuva och hosta - ordentlig hosta som gjorde att han och jag besökte vårdcentralen och han fick medicin. Jag har haft snuva, hosta och "whiskyröst", maken också varit hängig och dottern likaså. Nu börjar jag och sonen bli bättre i alla fall. Hoppas det dröjer ett slag till nästa förkylningsomgång.

Sonen är mycket fysiskt aktiv för tillfället - snabb att krypa och nu ställer han sig upp med stöd av möbler eller av oss. Dessutom "går han" med hjälp av att vi håller honom i händerna. En hel del bulor har det blivit i det lilla huvudet och fler lär det bli innan han är stabil.

För dotterns del är det skolarbete som gäller, läxor varje vecka och ännu så länge är det roligt med läxor. Hon går ju i första klass och det är ju inte så där jättestora och svåra läxor ännu. Annars verkar hon trivas med sina fritidsaktiviteter.

Jag längtar till våren och njuter när solen värmer om än så lite och när man hör dropp - alltså när det smälter ute. Jag och dottern halkade förra veckan på väg till skolan då det töat dagen innan och sedan frusit på. Tänk när man kan vandra på fina vägar utan snö, is och ett stort lager sand.

Inga kommentarer: