Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

28 Maj

Vackert väder, husrenovering, kortspel.

Så här på senvåren och försommaren är det ju alltid mycket som händer. Det var varit ett par härliga dagar med fint och varmt väder där vi bor. I dag har jag och dottern varit lediga och bland annat besökt en mindre djurpark. Vi hade picknick med oss och njöt av värmen. Vi träffade på en före detta dagisfröken som var med sin nuvarande grupp på samma djurpark. Det var kul.

Min käre make arbetar hela dagarna på sitt arbete och kvällarna ägnar han åt vår husrenovering. På agendan står panelbyte och ommålning av fasad. Detta arbete påbörjades föregående år och fortsätter således även i år. Han är duktig, men blir förstås trött av allt extra. Förhoppningen är att projektet är avslutat innan semestern så han får sin årsvila då.

I dag har dottern och jag spelat kort tillsammans för första gången! Det var jättekul. Dock hade hon svårt att göra "fjäder" av alla spelkorten. Det är väl en vanesak, men hon förstod reglerna bra. Det bådar gott inför stundande stugsemester att man kan spela kort. Det kan ju bli någon regnig dag, eller hur? Vi brukar också ha hårda Yatzy-matcher jag och maken varje sommar just på semestern. Dags att introducera dottern i det kanske också!?

Rykten går att CCAA påbörjat matchningsprocessen. Jag undrar när vi kan börja läsa rykten om nästa cut-off? Kanske redan denna vecka??

Resterande vecka blir arbete och dagis, sedan en efterlängtad helg. Vi tjejer här hemma får hitta på något skoj bara vi, eftersom maken ska fortsätta arbeta på huset, den stackarn.
Det är lite kul, jag brukade säga, när jag var liten, "vi är tjejer, för vi har handväska" (om mig och min mamma) och nu har dottern tagit över ordspråket! Hon kom själv på att pappa minsann har ryggsäck! Kul!

Jaha, det var det för ikväll. Dags att göra kväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det härligt med denna värme som har kommit,fortsatt trevlig helg så hoppas vi på ett stort skutt i Kina denna månad.
Kram Maria