Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

16 Juni

CCAA har nu granskat handlingarna i januari 2007. Grattis till alla som passerat denna milstolpe!!

I dag gick Socialstyrelsen ut med "Socialstyrelsens allmänna råd om socialnämndens handläggning av ärenden om adoption" http://www.sos.se/sosfs/2008_8/2008_8.htm.

Med dagens väntetider har vi med stor sannolikhet cirka 18-20 månader kvar av vår väntan. Vårt medgivande går ut i november 2009, och vi kommer då behöva nytt medgivande ytterligare en gång. Min man är 40+ redan nu, och jag är 40- och kommer så vara vid den tidpunkten. Vi hoppas förstås att det inte ska bli några bekymmer med ett nytt medgivande.

Det är midsommarvecka och planerna inför helgen är många. Det ska inhandlas mat, städas och göras några soldanser så helgen blir perfekt. Goda vänner kommer på besök, det ser vi fram emot.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst känns det skönt att det i a f inte står still i Kina p g a OS - alltid något som positivt...

Jag läste igenom de "Allmänna Råden" och det kändes bra - inte alls så formulerat som jag trodde. Det känns också bra att det trots allt är Allmänna Råd och inte lagstadgat på något sätt :-)

Ha en jättebra midsommar!

Siri sa...

Hej!
Ja, visst känns det bra. Det jag dock funderar över är: varför en handbok i år och nytt lagförslag nästa år? Dessutom har ju Stockholms kommun nya riktlinjer för sig (vi tillhör inte den kommunen dock).

Vi hoppas på det bästa och helst av allt slippa söka nytt medgivande ytterligare en gång, men man kan inte vara helt säker förstås.

Trevlig midsommar själv!