Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

18 Juni

Jag tittade bland mina dokument från tiden vi väntade vår dotter, och fann den här dikten.

ALLTID
Av: Charlotte Leden

För all tid, för alltid.
Stora ord, men så enkelt att lova.
För alltid, har vi varann
och ingenting ändrar det.
För varje steg i alla tider, alla land.
Håller du mitt hjärta i din hand.

DU lilla knyte, DU stora skatt
du mötte världen, en försommarnatt
Tänk att vår kärlek var så stark
att en liten ängel tog mark.

För all tid, för alltid.
Stora ord, men så enkelt att lova.
För alltid, har vi varann
och ingenting ändrar det.
För varje steg i alla tider, alla land.
Håller du mitt hjärta i din hand.

Allt vill vi ge dig, allt vi förmår.
Må ditt liv fyllas, av lyckliga år
och en kärlek så självklar och stark
som när en liten ängel tar mark.

För all tid, för alltid.
Stora ord, men så enkelt att lova.
För alltid, har vi varann
och ingenting ändrar det.
För varje steg i alla tider, alla land.
Håller du mitt hjärta i din hand.

Inga kommentarer: