Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

2 November

I går passerade vi 900 dagar i vår väntan..

Jag har i dag beställt egna julkort och almanackor till 2009 med dottern som motiv. Hoppas de blir lika bra som jag tänkt mig.

I går red dottern igen och lite motvilligt gick hon med på att trava den här gången. Hon red den allra minsta ponnyn som hon haft de senaste gångerna.

I går var vi också till dotterns kusin som bjöd på Halloween-fest. Hon hade jätteskoj och lekte bra med de andra barnen efter en stund. Familjen hade spökat till ordentligt och det var "spindelnät" med spindlar lite varstans. Spökmiddag fick de också med grönfärgad spaghetti bland annat. Hon var så trött när vi skulle hem och kom inte ens ihåg att jag med nöd och näppe lyckades tvätta av henne det mesta av spindlar och spindelnät ritade med kajalpenna på hennes kinder. Tänderna struntade vi i för en gångs skull.

Nu är vi så inne i november och i natt har det varit flera frysgrader ute. Undrar när första snön kommer? Som tur är har min man bytt till vinterdäck i alla fall.

Inga direkta nya rykten om nästa omgång barnbesked. Hoppas vi får veta mer nästa vecka.

Inga kommentarer: