Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

9 Februari

1000 dagar av väntan sedan LID. 1000 dagar känns som väldigt mycket.

Det är lika med
143 veckor eller
33 månader eller
2 år och 9 månader
(Jag räknar inte ut det i minuter och sekunder dock…)

Det är också tre Midsomrar, tre Jular och två Påskar.

Jag hoppas att vi bara har en Midsommar och en Jul kvar att vänta. Jag skulle kunna sträcka mig till att vara i Kina under Påsken 2010.

När väntan tar slut, så har vi väntat färdigt. Jag tror att jag kommer att klara av att vänta på det mesta efter det. Bussar, köer på ICA och Apoteket, telefonköer etc. Ordspråket ”den som väntar på något gott väntar aldrig för länge” har fått en ny innebörd. Ibland brukar jag skriva om ordspråket ”den som väntar på något gott väntar alltid för länge”. Undrar hur många som håller med?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med om detta med väntan,jag undrar hur det känns när man har väntat klart.
Kram Maria