Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

25 December

Så har själva Julaftonen passerat. Det var en trevlig men hektisk dag. Vi började med att träffa min bror och hans familj för lite grötfrukost. Kusinerna lekte lite tillsammans men snart var det dags för oss att åka hemåt.

Vi hade ju själva gäster och hade mycket att göra innan de dök upp. Vi hade visserligen förberett mycket dagen innan men det är ju en del saker man inte kan förbereda. Vi såg på Kalle Anka vid 15 och därefter åt vi julmaten. Det var gott och jag tror alla blev mätta! Dottern och hennes kusin frågade efter när Tomten skulle komma upprepade gånger! Tomten ringde nämligen på förmiddagen och undrade när det passade att han kom! Vid 19-tiden var det således dags. Då dök Tomten upp och lämnade två paket var till barnen innan han skulle vidare med sina renar.. Dottern fick det hon önskat sig av Tomten; böcker, Pokemonpärm, Pets-tidning och kalender för nästa år. Därefter delade dotterns farmor ut resterande paket som var under granen. Det tog en ganska bra stund innan allt var utdelat och öppnat. Dotterns bästa paket var den hund som hon önskat sig av sin mormor.

Dagen innan Julafton skickade jag ett mail till dotterns barnhem med fem foton av henne. I går kom ett svar. Det var kort men de tackade för fotona och gav besked om att den nanny som tagit hand om dottern gått i pension. Dock blev jag glad över att de svarat på mailet. Dessutom fick vi ett elektroniskt julkort från en av fosterföräldrarnas släkting som jag mailat med under ett par års tid. Nu ska jag bara skicka det till översättning.

I dag är det en ren slappardag, jag vaknade 8.30 och frågade sedan dottern när hon vaknat och hon hade vaknat redan vid 7-tiden. De senaste tre kvällarna har hon lagt sig betydligt senare än vanligt och ändå vaknat tidigt. Vi får se till att lägga henne lite tidigare ikväll, annars är det nog risk för övertrötthet och det är INTE roligt med övertrötta barn.

Hoppas ni andra har haft en trevlig Julafton och jag önskar er en god fortsättning på Julen!

Inga kommentarer: