Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

8 December

Grattis till min väninna som i dag fyller år!

Julklappar var det ja. I år har vi haft svårt att komma på julklappar till dottern. Hon har visserligen önskat sig ganska bra saker, men allt finns inte att hitta. Det mesta gäller böcker. En del utgår och finns inte att köpa. Hon skrev till Jultomten att "jag har varit snel"! Annars brukar hon mestadels ägna sin vakna tid hemma med att rita djur och skriva, skriva, skriva. Läser gör hon ju väldigt bra, så ofta läser hon godnattsaga till den som nattar i stället för tvärtom! Det är kul att hon finner nöje i böcker, då jag är precis likadan. Jag har precis beställt 6-7 pocketböcker av min ena favoritförfattare Clive Cussler. Dessa slår jag nog in i ett stort paket till mig från Jultomten. Sedan blir det läsa av!!! Kanske får jag ta en husmorssemester och bara ligga och läsa böcker? Det vore jätteskönt.

Vi vet fortfarande inte om vi får några gäster till jul. Makens familj är nämligen oerhört spontana och kan ibland ha bestämt sig för något för att senare ångra sig i sista stund. Det är något svårt för mig, då jag planerar långt i förväg och det stör mitt ordningssinne. Hur mycket mat ska man då släpa hem om man inte vet om det blir några gäster till jul? Jaja, det ordnar sig väl i slutändan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack Siri för födelsedagsgratulationen!