Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

15 December

Vi har goda vänner som nu är i sitt adoptionsland och ska få sitt andra barn om ett par dagar. Det är spännande att följa deras resa på deras blogg. Snart har vi inga andra vänner som "väntar barn" längre.

Sonen är riktigt rolig att umgås med. Han och jag busar tillsammans och han förstår mina bus. T.ex så vill han ta en leksakslåda i munnen och då tar jag den snabbt bort och sätter tillbaka. Detta gör vi ett flertal gånger och han ler och skrattar när lådan försvinner. Emellanåt hinner han ta en smakbit av lådan innan jag får bort den. Han tycker också om att göra "mammas lilla kråka skulle ut och åka". Olika ljud gillar han också, det känns att han är väldigt lättroad i den här åldern.

Oftast sover han hela nätterna igenom. Däremot har vi behövt byta kissiga blöjor på natten och jag fick tips om att gå upp en storlek i blöja till natten och i natt klarade blöjan av att hålla torrt tills han vaknade.
Dagtid använder jag mestadels tygblöjor. Dottern använde en del av dessa, så det blir inte så dyrt i inköp nu. Trots att jag använder tygblöjor till största delen så är soptunnan fylld när det är dags för tömning. Undrar hur den skulle se ut om jag inte använde tygblöjorna? Maken tycker det är lite trixigt med tygblöjor och byter han så blir det engångsblöjor.

Snart är det jullov för dottern och det känns som det blir lite semester för mig i samband med det. Jag behöver inte klä på mig och sonen för att gå iväg med henne till skolan utan kan ta det lite lugnare om morgnarna i tre veckor framöver. Skönt!

Inga kommentarer: