Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

5 December

Det har varit en helg i festens tecken. I fredags hade jag tjejmiddag hemma hos mig. Sonen fick förstås vara hemma trots att han är en pojke!! Maken var i väg med arbetet på en social happening och dottern sov över hos en klasskompis.
På lördagen kom en familj ur vår senaste kinagrupp och hälsade på under ett par timmar och det var höjdpunkten för helgen tycker jag. De små barnen lekte sida vid sida och storasystrarna tog vid där de slutade i och med att vi kom hem från Kina.
På lördag kväll firade vi en god vän som fyller 40 år. Dock åkte jag och maken hem redan vid 20-tiden då sonen var förbi av trötthet. Dottern valde att sova kvar då familjen har en jämnårig dotter som hon gärna leker med.

Det är andra advent i dag och nedräkning till Julafton hos dottern. Hon får ett långt jullov och hon ser fram emot det.

I veckan som kommer ska jag och sonen hälsa på mitt arbete, vi ska handla lite julklappar (jag hoppas han inte skvallrar för storasyster!) och göra det vanliga vi gör varje dag; mata, sova, byta blöja osv.

Vi har goda vänner som om en vecka (förhoppningsvis) kommer iväg till sitt adoptionsland för att hämta sitt nästa barn. Jag håller tummarna för att de kommer iväg som planerat!

Inga kommentarer: