Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

30 Maj

Dagar och veckor bara flyger iväg. Snart är det sommarlov för dottern och den sista långa lediga sommaren för mig på många år (får vänta på pensionen om cirka 25 år). I helgen hade vi goda vänner på besök och det var roligt som vanligt. Vi satt och tittade på Eurovision på kvällen och stortjejerna satt och såg alla bidragen innan de fick lägga sig. Det var först på morgonen som vi fick reda på vem som vann. Jag har inte sett på Eurovision på väldigt många år och denna kväll satt jag och de andra vuxna och kommenterade diverse frisyrer, bakande ryska tanter osv. Det blev många glada skratt i TV-soffan.


Fortfarande är det ett antal gånger kvar på den ÖF för adoptivbarn vi besöker en gång i veckan, så dottern lär få följa med när sommarlovet börjat. Jag kommer sakna sällskapet och gänget som blivit en sådan sammansvetsad grupp. Vi har kommit överens om att försöka träffas en gång/termin med barnen. Jag går tillbaka i arbete i augusti och har då varit hemma i 22 månader om man bortser från att jag arbetade hela juni förra året samt att jag varit inne på timme på mitt jobb lite då och då. Jag ska inte klaga, jag har verkligen fått njuta av föräldraledigheten men kommer ändå sakna den när arbetet väl sätter igång och sonen skolats in på förskolan. Det blir inga fler barn för vår del, ålder och ekonomi sätter stopp för det.

Inga kommentarer: