Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

14 Maj

Våren är äntligen här och pollenallergin med den… Vi har haft fullt upp de senaste helgerna. Till Valborg reste vi till brorsans lantställe i Småland och den senaste helgen hade vi besök av släktingar från Finland. Dessutom besökte vi Adoptionscentrum i går eftermiddag och träffade vår guide och Adoptionscentrums medarbetare samt två från resebyrån i Peking. Det var jättetrevligt att träffa guiden och AC-medarbetaren igen. Det kändes som om vi skulle göra en ny adoptionsresa. För mig blev det känsloladdat på ett positivt sätt. Jag fick möjlighet att prata (om ej tillräckligt länge) med både guide och AC-medarbetare och utbytte mailadresser återigen. Jag tror de tyckte det var roligt att se barnen och hur mycket de växt sedan de senast såg dem. Dessutom var det trevligt att se så många andra familjer som vi aldrig träffat förut och förstås en del av våra kinavänner som vi känner sedan tidigare. Även om vi nu är färdiga med adoptionerna för vår del så finns intresset kvar och jag läser fortfarande om andra länder och intresserar mig för allt som rör adoptioner i stort och smått. Dottern har sagt vid något tillfälle att om hon inte kan föda barn så kanske hon också adopterar från Kina! Vem vet hur det blir när hon blir vuxen? Det är spännande att följa barnen i deras utveckling och se hur livet formar dem som människor.

Oj, detta blev ett djupt inlägg. Ha en bra vecka!

Inga kommentarer: