Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

3 Oktober

I dag är det två år sedan flygplanet lyfte mot Köpenhamn och Beijing. Åren har gått fort tycker jag, men de fyra åren vi väntade på sonen gick väldigt långsamt vill jag minnas. Nu har jag återgått i arbete och sonen är på förskolan och dottern i skolan. Dagarna är fyllda med lämningar/hämtningar, hålla reda på ytterkläder och skor, tvätta, städa, handla mat, laga mat, natta barn och kanske få lite tid för sig själv på kvällen. Ett vanligt ”svensson-liv” helt enkelt. Dock kan jag ibland drömma mig tillbaka till våra kinaresor vi gjort och längta till vår återresa som vi planerar om 4-5 år. En hel del VAB har vi hunnit med också, då sonen drar åt sig allehanda baciller. Men så kan det ju vara det första året eller så. Själv har jag lyckats klara mig undan de värsta förkylningarna hittills. Sonen är en lång kille som har passerat 1-metersstrecket! Han ligger två streck över ”normalkurvan” på BVC och på de kinesiska kurvorna finns hans längd inte med i den åldern han är i. Så, kanske en blivande basketspelare i familjen?? Dottern ägnar sin vakna tid åt hästar och åter hästar. Hon har börjat ridskola och tycker det är jättekul. Hon ritar hästar, läser faktaböcker och böcker om hästar, drömmer säkert om dem också. Det enda hon inte gör med hästar är att äta dem! Det skulle hon aldrig göra. De kommande helgerna har vi lite roliga aktivteter inplanerade vilka vi ser fram emot.

Inga kommentarer: