Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

20 November

Sonen har nu gått tre månader ganska exakt på förskolan. Det har gått jättebra med lämningarna fram tills i morse. Då kom bakslaget. Han skrek och protesterade vilt och ville absolut inte gå till förskolan. När vi kom in och jag skulle ta av honom ytterkläderna så gick det knappt då han lade sig på golvet och bara skrek och protesterade. Till slut gick vi till fröken som öppnade för dagen och jag lämnade in en skrikande och protesterande unge. Det var förstås jobbigt för oss båda, men jag vet att oftast tystnar barn när föräldrarna gått. Jag lyssnade lite vid dörren och det var tyst! Jag ringde sedan och hörde efter hur morgonen gick och han hade snabbt lugnat ner sig och börjat leka med klossarna som tagits fram. Nu återstår att se hur många dagar det kommer att ta innan han med glatt humör återigen går till förskolan. I förra veckan gick han bara måndagen och resten av veckan var han sjuk, så kanske tänker han att han hellre vill vara hemma? Dock trivs han och är trygg på förskolan, så detta kanske är ett (jobbigt) test av mamma.

Inga kommentarer: