Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

20 september

Ännu en helg har passerat. Vi har tagit in utemöblerna och försöker göra tomten redo för vinterhalvåret. Det som ska införskaffas är ett nytt fågelmathus, då det förra hade gjort sitt. Vår dotter tycker det är roligt och sitta och titta vilka fåglar som kommer och äter av frön och talgbollar. Det kommer även ett och annat rådjur och ekorrar också ibland.

Snart dags för oss att ta blodprover inför nya läkarintygen som vi ska få i oktober. Utredaren skrev i sitt mail till mig att ärendet med förnyat medgivande dras i december månad. Sedan är det bara att skicka in det nya medgivandet till organisationen. Det jag också behöver göra är att skaffa nytt pass, då det kommer att gå ut under 2008... Av den anledningen behöver vi skriva ny "background-blankett" också.

Vi har funderingar på namn också. Om vi får en flicka till så har vi namnen klara för oss (förutom det kinesiska namnet förstås, det blir ju det barnet redan heter). Om vi får en pojke så är vi oense! Jag har ganska många förslag på namn men min man vill ha ett speciellt som jag inte riktigt vet om jag vill. Det är inte helt lätt det här. Men det är väl något som många föräldrar dras med, namnfrågan är inte helt lätt. Vår dotter har två namn givna av oss och sitt kinesiska namn (två tecken) och så hade vi tänkt att nästa barn också ska ha det.

Hur har ni andra gjort med namnval?

Inga kommentarer: