Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

20 Januari

Long time, no see

Det har varit en händelserik vecka kan man säga. Ett par dagar med VAB och en sjuk släkting som skulle köras in till akuten... Nu mår släktingen bättre som tur är.

Dessutom har jag den här helgen ägnat cirka 20 timmar åt att redigera filmerna av dottern, inspelade från 2005 och framåt. Jag har haft krångel med DVD-brännaren, så när den äntligen blivit fixad fick mannen och dottern snällt åka och hälsa på farmor och farfar för att låta mig arbeta i lugn och ro. Satt till 01.00 i natt och fortsatte i dag. Nu är filmerna klara att ses på TV:n äntligen.

Dessutom upptäckte jag att vi inte framkallat några foton sedan hösten 2006, så det blev cirka 300 foton som jag skickat in till ett filmlab för framkallning. Sedan blir det till att sätta in dessa foton i album också... Dock brukar det gå ganska fort, jag skriver sällan i album utan låter bilderna tala.

Jag har dock saknat familjen i allmänhet och dottern i synnerhet den här helgen. Det har varit så tyst och ensamt här hemma. Den nya sängen kändes väldigt stor att sova ensam i. Jag fick lov av dottern att låna några nallar att krama de här nätterna de var borta. Tack för det!

Nu kommer snart en ny vecka med mycket arbete. Nästa helg är fulltecknad också.

I dag har vi fint väder, klarblå himmel och nästintill vindstilla.

Ha en bra vecka. Hoppas det börjar komma rykten snart om nästa batch.

Inga kommentarer: