Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

8 Januari

Nu är vi alla åter i arbete och dagis hemma hos oss. Det var inte helt lätt att väcka dottern i morse, men när hon vaknade var hon glad i alla fall. Det gick bra att lämna på dagis också, en välkänd fröken tog emot.

I går var vi hemma då dagispersonalen hade planeringsdag. Sängen vi beställde i december kom och jag och dottern monterade den tillsammans! Det tog i runda slängar 3 timmar att göra. Min man fick äran att montera på handtagen på sängborden.. Har väl aldrig sovit så gott som i natt! Som vi sa i går kväll, det är som en hotellsäng (alltså 5-stjärnig hotellsäng) – men inte i Kina!! Där har de nämligen glömt att använda sig av bäddmadrasser i sina sängar. Jag minns flygresan till Kina, man fick sova sittande i flygstolen (med hyfsat mjukt säte) och det tyckte jag var lite jobbigt. Efter första natten i en hård säng i Kina så hade jag kunnat sova resterande nätter sittandes i en flygstol!! Det är det enda jag bävar mig för inför nästa resa, de hårda sängarna. Jag tror minsann de har marmor eller något annat hårt under lakanet… Funderar allvarligt på att ta med liggunderlag eller något nästa gång.

1 kommentar: