Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

26 Mars

Då har påskhelgen passerat och snabbt gick den förstås. Vi har hälsat på hos två familjer söderöver, och fick uppleva riktigt vinterväder på vägarna. Dottern har blivit en riktig sömntuta i bilen, det räcker med ett par minuters sövade motorljud för att hon somnar. Hon har nog kommit på att det känns som om tiden går fortare när man sover, för hur kul är det att sitta 4-5 timmar i en bil när man är snart 5 år?

Snart kommer april och det blir nog en lång månad, ingen direkt ledighet i sikte. Fick höra på bilradion att påsken inte legat så här tidigt på xx antal år och det skulle dröja cirka 150 år tills påsken kommer så här tidigt igen. Ingen av oss lär få uppleva det!

Tillbaka till jobb och dagis. I dag när jag hämtade dottern så åkte hon stjärtlapp för fulla muggar i den lilla backen de har på gården. Röda goda kinder och pigga och glada ögon mötte mig där.

Dottern är väldigt framåt vad gäller konsten att lära sig läsa och skriva och i dag skrev hon "dagbok" och skrev "jag har varit på dagis" och "jag har varit på en resa" alldeles själv! När hon dessutom skrev "jag älskar dig mamma" så började mina tårar rinna utefter kinderna... Dessa strofer får man ju bara inte slarva bort förstås.

Intet nytt vad gäller nästa omgång barnbesked, men ryktesvis har CCAA börjat matchningen. Vi får väl se hur långt de kommer den här omgången. Jag vill gärna minska våra kvarvarande dagar med ett tvåsiffrigt tal denna gång. En flicka måste ju få hoppas, eller hur?

Kommande helg är fullspäckad av aktivitet, två kalas för tre personer och goda vänner som kommer på besök över natten.

Nehej, dags att bänka sig framför TV:n snart. Dottern har somnat gott efter en lång dag på dagis så det är lugnt och tyst här hemma.

Go´kväll allesammans!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Jag undrar om jag skulle kunna få din mail och ställa några frågor? Jag håller på med en handbok om adoption i skolan..
Min mail är: halmstraet_@hotmail.com
MVH Cilla