Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

2 Juli

Rykten om att nästa cut-off endast skulle bli 25 eller 26 januari. Blir det den 25 januari betyder det endast 3 dagar av LID eftersom 21 och 22 var lördag och söndag år 2006. Jag har hållit mig hyfsat lugn tycker jag, men väntan börjar tära alltmer. I den här takten lutar det åt 2010 för vår del och det känns inte OK för mig just nu. Det flyttas ju fram alltmer och att kunna verkligen tro på att vi får ett barn till i familjen vet jag inte just nu. Vi har börjat säga "OM vi får ett barn till" även till vår dotter. Känns inget vidare. I längtan är det ju så många saker: barnet (självklart), en till resa till Kina (kan man visserligen göra ändå), föräldraledighet (går ju ej utan ett barn) osv. Att känna motivation på arbetet blir allt svårare.

Nehej, måste ändå försöka se positivt och hoppfullt. Jag HOPPAS på att CCAA/barnhemmen har fler barnrapporter att matcha med föräldraansökningar efter OS. Hoppet är det sista som lämnar människan har jag hört.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Känner exakt som du! Ett år till är helt ok men två år till att vänta på syskon är helt enkelt orimligt!
Vi pratar också i termerna OM det blir "lillasyster" när folk frågar och jag har frågat Alva vad hon skulle säga om det inte blir något lilla-syskon. Tråkigt blev svaret och hon frågade - Kan det bli inget barn? Dumt av mig att fråga egentligen, men det bara kom.
Trevlig helg och så fortsätter vi väl att hoppas ett tag till.
Ulle

Siri sa...

Hej Ulle! Visst känns det tråkigt att ens behöva använda "OM" i detta sammanhang! Vad har ni för LID?