Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

30 Juli

Ännu en varm dag. Vi har varit på IKEA och kompletterat hyllor till den garderob vi köpte i förra veckan till dottern. Hon har hjälpt till att hänga kläder på galgar och fyllt på lådor med underkläder. Hon är snabb när hon sätter igång!

I dag har hon lärt sig att knyta en knut och rosett!! Jag trodde i min enfald att det skulle ta ett par veckors övning (nja, inte övning varje dag men i alla fall) och hon fixade det på cirka 10 minuter! Barn har verkligen en härlig förmåga till inlärning, i alla fall vår dotter. Visserligen blir inte rosetterna särskilt hårda men hon förstår tekniken. Nu vill hon minsann ha likadana skor som pappa, där man måste knyta! Jag kan inte direkt påminna mig om att jag sett sådana gympaskor med snören, alla har ju kardborreband nuförtiden.

Mormor var här i dag och de ägnade en hel del av tiden åt att räkna matematik tillsammans. Mormor är en alldeles förträfflig mormor och lekkamrat åt sitt barnbarn!!

Snart en vecka kvar till OS-start. Jag är inte särskilt sportintresserad (till min käre makes förtvivlan!) men friidrott är alltid roligt att se tycker jag. Dessutom tycker jag det är roligt att se "riktig" gymnastik (för typ 25-28 år sedan var jag själv gymnast... som barn alltså) och det är alltid kul att se vilka konster de genomför. Så, jag kommer nog se en hel del sammandrag från detta OS. Dessutom är det extra kul att se omgivningarna, i de fall kamerorna visar annat än arenor.

Det går olika rykten om CCAA kommer arbeta eller vara stängt under OS. Vi får väl se om vi ens får veta hur det blir med den saken. Jag hoppas i alla fall att de lyckats matcha in i februari 2006 LID denna omgång, det vore om inte annat bra för min mentala hälsa...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh du anar inte vad jag håller med.... just för sin mentala hälsa så vore det bra att bara få uttala ordet februari =)
Ha det så bra och njut av värmen/ Maria

Siri sa...

Hej Maria! Hoppas ni snart kan börja skönja vilket halvår ni får barnbesked!

/Siri