Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

10 Maj

Då var helgen slut igen. Vi har haft varierande väderlek - sol och regn om vartannat. Dock har det ju torkat upp ganska snabbt efter regn. Vår gräsmatta som vi sått i lite extra har tagit sig i alla fall.

Dottern blir allt säkrare på cykeln. Hon vågade i dag cykla nedför (det handlar om några graders nedförslut) med foten på bromsen hela tiden. Det kunde hon när hon hade stöd, men utan stöd har inte lyckats med det riktigt. Vi får ta enkla backar så här i början. Annars består vår närmaste omgivning av ganska många och höga backar.

Vi har haft en "social" helg - åtminstone jag och dottern. Min man har lagt parkett hemma som blev jättesnyggt faktiskt. I går var jag och dottern hemma hos ett par grannar med en dotter i samma ålder som vår. Vi har bara träffats några enstaka gånger i lekparken, men nu var vi hemma hos dom alltså. Dottern sprang nästan direkt iväg och började leka med flickan. Vi var där i tre timmar!! Kul. Hoppas flickan snart kommer och besöker oss här hemma.

Veckan som kommer består enbart av arbete. Ingen extra ledig dag. Jag hoppas veckan går fort i alla fall, så vi får ha helg igen. Nästa helg är det 6-års kalas för en av dotterns vänner. Kul!

Jag hoppas också att vi får vidare besked om det blir några barnbesked skickade snart, så jag kan bocka av antalet dagar som blivit matchade!

Ha en bra vecka!

Inga kommentarer: