Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

15 Maj

Jag har passerat 14 000 besökare/sidvisningar av bloggen! Kul! Tack för att ni tittar in här så tappert.

Dottern cyklar vidare, i dag cyklade hon nerför en hyfsat brant nedförsbacke och höll på bromsen hela tiden. Hon blir allt säkrare. Det är så kul att se. Hon visslar också, som hon lärde sig i torsdags, så hon cyklar och visslar och vill att jag ska komma på vilken sång hon visslar. Det är inte helt lätt alla gånger måste jag säga!

Det verkar som om CCAA inte matchar någonting alls just nu. Fick information i dag om att de inte matchat sedan förra barnbeskedsomgången. Inte för att jag tror att det är hela sanningen, men de verkar i alla fall hålla barnbeskeden inne. Jag hoppas ändå att barnhemmen fortsätter att skicka in barnrapporter, så när CCAA väljer att börja matcha igen, så ska de få med många LID-dagar.

I dag "firar" vi förresten tre år sedan LID. Det är lika med 36 månader, 156 veckor och 1095 dagar. Jag tror att vi kommer "fira" även detta datum nästa år tyvärr...

Helgen består av ett 6-års kalas, och det vi vanligtvis gör på helgerna. Jag och maken önskar sovmorgon men det får vi ser hur det blir med. Dottern håller som bäst på att somna, nu är kl 20:45 cirka. Jag hoppas att det betyder att hon kan sova till åtminstone 7-7.30 :-) Man kan alltid hoppas.

Det vore roligt om ni som följer bloggen ville skriva lite i kommentarsrutan om vilka ni är, har ni barn, adoptivbarn, går i adoptionstankar ?? Självklart går det att vara anonym.

Ha det gott!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag har följt din blogg ett tag och varit anonym.
Vi har en son sen snart 18 månader tillbaka från Kina och väntar en son till nu via 48 timmarslistan. Jag hoppas för er skull att ni inte behöver "fia denna årsdag nästa år igen.
///R

Siri sa...

Hej R!

Tack för din presentation! Vad roligt att ni ska hämta son nr 2!! Hoppas er väntan inte blir alltför lång med tanke på influensor osv.

/Siri

Anonym sa...

Har oxå följt bloggen länge i väntan på ert BB ...
Vi har en dotter som fyller 6 år i sommar hon är från Hunan vi fick varandra 2005
Nu har vi lyckan att ha en son genom 48-timmarslistan , han är 21 månader & vi var i Jiangxi dec 2008

Anonym sa...

Hej!
Brukar att titta in till dig med jämna mellanrum. Vi har en Kina tjej som blir 3 år till hösten som vi fick genom 48 timmars listan.
C

Hej och Hopp sa...

Hej!
Jag väntar på att få hämta hem min flicka från Vietnam - har följt dig ett bra tag nu.