Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

1 Juni

Jaha, så är sommaren här - för en dag! I morgon ska det tydligen bli kallare igen... Dottern som så gärna vill gå med kortärmat och kortbenat nu. Hon har fått färg som en bonde - brun i ansikte och armar (i alla fall brukar min morbror som varit bonde hela sitt liv se ut så ungefär). Hon får en vacker varm färg som jag avundas henne. Min bror har mycket pigment och får en fin brun färg, själv blir jag beige på sin höjd. Men, vad gör väl det om hundra år?

Helgen gick fort, vi var hos svärmor och umgicks. Dottern hade en jättebra helg med att ta hand om diverse djur som bor på svärmors lilla gård.

Det är nedräkning till semestern också, längtar verkligen till att vara ledig många veckor. Vi har en massa planer och skulle egentligen behöva ännu fler lediga veckor för att hinna göra allt.

Jag är en riktig "dagboksskrivare" (skriver inte exakt varje dag, men ändå). I dag för fem år sedan sammanställde vi vår ansökan till Kina för det barn vi har nu. Just den 1 juni höll jag på att leta mig fördärvad efter vilken församling som hade mitt "födelsebevis". Det visade sig vara svårt då Finska församligen där jag var döpt tog en vecka på sig att komma på att även om jag var döpt där så är det hemförsamlingen/födelseförsamlingen som har dessa uppgifter. Ansökan om detta barn var lättare, då visste jag direkt vart jag skulle vända mig.

Dagen då vår dotter föddes 2003 hände något som världen skrev mycket om. Det var en positiv nyhet tack och lov. Jag undrar om vårt kommande barns födelsedag kommer ha någon världsomspännande händelse just den dagen. Det återstår att se!

Inga kommentarer: