Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

14 Juni

Vi har haft en helg i regnets tecken. Det är snack om att det är regnrekord i stockholmstrakten.

Vi har med vår Kinaresegrupp haft vår årliga återträff som denna gång hölls i en stad i Stockholms län. Vi har bott på hotell och haft full service. Barnen, som samtliga fyller sex år detta år, samt två småsyskon, har haft en helg full av lek, stoj och stim. Vi föräldrar har umgåtts under trevliga former dessa två dagar. Vi i vår lilla familj är ikväll jättetrötta och dottern blev övertrött nu på kvällskvisten och hade svårt att somna. Hon sover nu i vår säng tillsammans med sin pappa. Vi får se om hon blir kvar hela natten eller om någon av oss lyfter över henne till hennes säng lite senare. Själv bloggar jag och väntar på att tvättmaskinen ska bli färdig.

Det är så roligt att se att alla barn kommer bra överens. De lär känna varandra mer för varje gång vi ses. Det ska bli roligt att kolla film och foton från återträffen när jag har lite tid att fixa med det. Dessvärre är det inget för denna blogg, så ni läsare blir tyvärr utan...

Nu hoppas jag att vädret vänder och blir varmare och soligare framöver. Det är några veckor kvar tills semester och då vill jag ha det varmt i luft och i vattnet. Jag tror det finns fler som håller med mig om det.

Inga kommentarer: