Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

30 Juni

Sommarsverige på topp. Det är verkligen varmt, så jag söker skugga och trots detta har jag lyckats med att få en röd näsa... Men, en ska inte klaga. Det kommer ju en vintersäsong i år igen.

Dottern och jag har ett par dagar ledigt tillsammans nu och vi har en hel del planer. Det är badstranden och sedan en dag på stan tillsammans med goda vänner. Vi har inte riktigt bestämt oss för vad vi ska hitta på i stan, men det löser sig.

I dag har vi planterat lite sommarblommor, och dottern har sina "egna" som hon ska sköta om. Hon har också varit ute och gått med sin dockvagn och hon pysslar om sin lilla docka som verkar sova mestadels.

Vi har fått hem framkallade foton som vi tänker skicka till Kina. Vi brukar skicka till barnhemmet och fosterfamiljen ett par gånger om året. Jag hoppas de uppskattar dessa foton.

Dottern har nu bytt sina örhängen för första gången. Det var lite svårt att ta av på ena örat p.g.a. mina mjuka naglar, så det gjorde lite ont förstås. Men jag tror hon var nöjd när väl de nya var på plats. Det blev örhängen med nallar på. Jättesöta.

Hoppas ni andra har det bra var ni än befinner er!

Inga kommentarer: