Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

27 September

Söndag återigen. Den här helgen har som vanligt gått fort. I går var vi hembjudna till goda vänner på middag. Barnen lekte bra tillsammans. Även de har en flicka från Kina. Våra döttrar har känt varandra sedan cirka 2,5 års ålder. De hade även ytterligare en familj på middag med en kinadotter. Flickorna lekte bra ihop. Kvällen gick tyvärr alldeles för fort!

I dag har jag varit på "barnbasar" i en närliggande stad. Jag var där tillsammans med en väninna, och utan barnen. En hel del tar med sig sina barn, men det är trångt, varmt och många av barnen blir uttråkade. Jag kan inte riktigt förstå varför man tar med sig barnen vid sådana tillfällen (min åsikt alltså). Jag fyndade bland annat skridskor till dottern som vuxit ur de hon hade förra säsongen. Dessutom ett Barnalfapet-spel till henne som var helt oanvänt, pris 30 kr! Min väninna hittade riktigt bra fynd också.

Nu på eftermiddagen var det dags för simskolan igen. Dottern är jätteduktig och tycker att det är roligt med simningen. Nu sitter far och dotter och ser på Bolibompa och sedan är det läggdags. I morgon är det dags för fotografering i skolan, då är det bra att vara utsövd!

Det ryktas om att CCAA kommer att skicka ut barnbeskeden efter den 8 oktober när de är tillbaka från sin ledighet. Pust, det blir ytterligare cirka tio dagar för oss att få reda på cut-offen i så fall. Men, för vår del så påverkar det ju inte väntetiden i det långa loppet, det är nog värre för de som är "next" att få barnbesked.

Inga kommentarer: