Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

3 Oktober

I går var jag och dottern lediga. Det känns som en evighet sedan vi var lediga (förutom helgerna, men de räknas inte i det här sammanhanget!). Ganska precis två månader sedan som min semester tog slut. Vi träffade min väninna och hennes nyfådde son och besökte Spårvagnsmuseet i Stockholm. Vi var alla nöjda med besöket där. Dottern, som i veckan blivit ordentligt förkyld, somnade på tåget hemåt. Som tur var lyckades jag väcka henne innan vi skulle av tåget, då det blivit lite körigt att behöva bära henne till anslutande buss... 16 kg avslappnad flicka är inte lätt att bära på....

I dag har vi trotsat höstrusket med en skogspromenad med picknick. Vi gick hela familjen ut i skogen. Dottern hade med sig hink och spade och hade väldigt roligt med vatten och sand/jord. Kläderna fick premiärtvättas och det var snudd på att hon också behövt tvättmaskin för att bli ren, dock fick hon vara i badkaret istället, tror det var både roligare och bekvämare :-)

Skönt att det är söndag i morgon, den tredje lediga dagen för mig och dottern. Härligt. Vi ska iväg och leta fodrade gummistövlar åt henne, det börjar bli dags för det.

Vad gäller nästa omgång barnbesked verkar dessa komma efter ledigheten som det kinesiska folket har denna vecka. Förhoppningsvis skickas de ut så fort de är tillbaka. Hoppas kan man ju också göra att många dagar är med denna gång...

Ha en fortsatt bra helg!

Inga kommentarer: