Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

22 Februari

Flickor och smycken… I helgen var vi hemma hos min bror och hans familj. Svägerskans kusin är guldsmed och hon säljer en del smycken till bra priser. Jag ville titta lite på örhängen till mig själv och hittade både örhängen och ett halssmycke. Dottern var förstås också intresserad och hittade ett par söta hjärtformade örhängen med tre stenar i. Hon ville gärna ha dem och jag sa att hon har pengar att själv köpa dessa. Sagt och gjort, dottern tog med sig de utvalda örhängena hem.

När vi kom hem började jag leta efter en av mina halskedjor, då jag ville byta halsband och använda det nya hängsmycket. Jag letade och letade och blev alltmer fundersam över om jag blivit så slarvig att jag tappat bort en halskedja av guld?! Två timmar sent på lördag kväll gick jag igenom de mest troliga ställena där smycken kan ligga om de inte är i smyckesskrinet. Till slut (efter att ha funderat länge på när jag senast såg och senast använde mig av denna halskedja) kom jag på att jag lånat ut den till min mamma i höstas. Jag hoppades på att hon skulle ha smycket kvar men kunde inte ringa och fråga den tiden på dygnet.

På söndagen pratade jag med mamma och det visar sig att hon har ett halsband med hängsmycke hemma som hon undrat lite över, hon funderade på om det var hennes eller ej. Så, det var inte jag som slarvat bort kedjan men jag hade slarvat med mitt minne!

Det är återigen kallt, i morse -23 grader ute. Dottern fick användning för sitt underställ för första gången. Hon har lager-på-lager princip i dag. Jag hoppas temperaturen stiger något så de kan vara ute någon timme i alla fall.

Snöhögarna ute på vår tomt blir allt större och jag undrar hur det ska gå när allt ska smälta bort så småningom? Tur att vårt hus är på en höjd i alla fall, så vattnet rinner bort. Jag som inte är någon älskare av värme längtar till våren, ja till och med till pollenallergin, för då betyder det att det är vår på riktigt!!

Undrar när det börjat komma rykten om nästa omgång barnbesked. CCAA kanske har några dagar till ledigt, vad vet jag? Längtar i alla fall till nästa omgång.

Inga kommentarer: