Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

4 Februari

I dag står det att läsa på RQ:s blogg en del statistik. Hon gör väldigt mycket statistik och nu finns vårt LID med i den! Det känns kul att det närmar sig maj i alla fall. De som inte känner till RQ så är det en förkortning av "Rumour Queen". Hennes blog heter "China Adopt Talk" och finns här bland de bloggar jag följer. Jag läser där VARJE DAG, ibland flera gånger VARJE DAG. Utan den bloggen skulle denna väntan vara ännu mer outhärdlig än den redan är.
Annat som jag inte skulle kunna vara utan är mina "vapenbröder" - alltså andra adoptivföräldrar i Kinakön. Speciellt en person är extra viktig - och du vet själv vem du är!!
Det har kommit ännu mera snö det senaste dygnet så i morse stod jag och skottade en del av vår framsida redan vid 5.45 på morgonen! Det är inte att rekommendera, men måste man så måste man. Vi längtar nu hela familjen efter att våren ska komma, men det lär vara ett bra tag till innan den visar sig.
I morgon är det fredag och det ska bli jätteskönt. Jag ska köpa kinesisk mat vid en restaurang nära mitt arbete i morgon, då de har erbjudande för halva priset. Det blir både lunch och sedan olika rätter till middag. Det blir till att vässa pinnarna således!

2 kommentarer:

Lisa Papaver sa...

Ja, RQ är som en beroendeframkallade drog :-) Jag minns att även när vi var nyss hemkomna med vår son var jag tvungen att gå in på hennes sida och läsa vad som händer. Och nu när vi är på G igen så måste jag ju gå in och läsa den fem gånger per dag....minst.

Siri sa...

Ja, jag misstänker att även jag kommer följa henne även när vi kommit hem med syskon!