Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

11 Mars

Det verkar som om CCAA granskat ansökningar till 30 april 2009 nu! Vår organisation har inte ens skrivit om att de granskat till sista december, de är alltid lite sena med att skriva allmän information.

Är fortfarande hemma med halsont. Tråkigt är det.

På kvällen var jag och maken på föräldramöte i dotterns klass. Hon går i en F1:a (alltså föreskoleklass och etta i samma klass). Det som framkom i en längre diskussion är att det är ett ganska grovt språk ute på skolgården tidvis. De har "nolltolerans" vad gäller grova och fula ord, och lärarna säger direkt till barnen om de hinner uppfatta det grova eller fula språkbruket. Jag blev alldeles häpen över vissa ord som lärarna berättade förekommer. Det är inga ord jag vill återge här. I vårt hem är vi noga med att inte använda grova ord och svordomar. Dock kan en och annan groda komma ur makens mun när han blir irriterad eller arg på saker som inte går som de ska, men aldrig att han skulle svära åt mig eller dottern. Hon har vid något enstaka tillfällen "testat gränserna" med vissa ord, men det var ganska länge sedan. Vad hon säger i skolan kan inte vi veta, då ingen lärare påpekat för oss att de hört henne använda fula eller grova ord.
Mötet var bra och det är kul att träffa de andra föräldrarna. Man får sällan tillfälle till det tycker jag, jag lämnar oftast bland de första och hämtar ofta när inte så många andra föräldrar hämtar. Mormor var barnvakt då vi gick båda två.

Inga kommentarer: