Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

2 Mars

I dag har jag haft sportlovsledigt med dottern. Vi åkte till Stockholm och besökte goda vänner och intog en lunch tillsammans. Därefter åkte vi till Panduro för att inhandla lite pyssel. Dottern hade lite egna pengar som hon handlade för. Hon köpte "frigolitkulor" i två olika storlekar, gula piprensare, större vattenfärger. Sedan gick till till Åhlens för att handla på det presentkort hon fick i julklapp av familjen som vi besökte i dag. Jag hade tänkt att vi kunde köpa gymnastikskor till våren, men blev helt paff när flertalet gick på över 500 kr. Nehej, det tycker jag är alldeles för dyrt för gympaskor som hon växer ur snabbt. Annat är det att köpa vinterskor tycker jag, då tullar jag inte på prislappen direkt. Så, vi får handla gymnastikskor någon annanstans. Dock köpte hon ett par strumpbyxor med Hello Kitty och tre par strumpor med samma Kitty.

Går fortfarande lite på moln efter barnbeskedsomgången i går. Enligt "china adoption forecast" får vi barnbesked i oktober i år. Den är ju inte 100% tillförlitlig, men sedan cirka ett års tid har den sidan trott att vi får barnbesked under hösten 2010. Jag önskar ibland att tiden ska gå fortare, men samtidigt vill man ju inte att livet ska rusa förbi en. Men, en kristallkula vore ju inte helt dumt att ha till hands. Jag är luttrad i vår väntan nu och att vänta till i höst på ett glädjande besked känns inte alls långt borta egentligen. Den här månaden har vi väntat 46 månader...!

Inga kommentarer: