Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

12 April

VAB. Dottern spydde ner sängen i natt och jag låg bredvid! Vi har varit förskonade från uppkastningar vad gäller dottern, det har hänt kanske 3-4 gånger under fem år som hon mått så pass illa att det kommer upp. Stackarn, hon förstod knappt vad som hände. Vi bäddade rent, kastade in sängkläderna i tvättmaskinen och hon fick nyborstade tänder och ombyte. Jag drack "vitpepparvatten" då jag hört att man kan ta tio vitpepparkorn och svälja för att undvika att få magsjuka. Då vi inte hade några vitpepparkorn gjorde jag en dryck i stället. Smakade inget vidare och det kändes i magen efteråt.
Dock somnade dottern om som tur var, dock gjorde inte jag det. Jag låg på helspänn om hon skulle må mer illa. Som tur var sov hon gott resten av natten.
Nu återstår att se om jag blivit smittad eller ej... Hoppas på det bästa förstås.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Inte kul med magsjuka...hoppas att du klarar dig från spysjukan!
Ha det så bra, Kram Therese

Siri sa...

Hej!
Jag klarade mig! Tack!