Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

23 April

I dag skriver jag mitt 300:e inlägg!

Jag har varit och lyssnat på Christina Lagergren med föreläsningen "Adoptivbarn och språkbyte". Det var en mycket intressant och lärorik föreläsning. En hel del aha-upplevelser och en del "jag gjorde rätt"! Dottern hade en smidig övergång till sitt nya modersmål svenska, då vi pratade mycket och mycket och att hon själv verkligen ville lära sig vad allt hette osv. Hur det kommer gå för nästa barn vet vi ju inte än, så denna föreläsning gav mig en hel del saker att tänka på för att underlätta språkbytet.

I helgen stundar tjejmiddag för mig (mannen får hålla sig hemifrån!) och ett sjuårskalas för dottern (och vi får följa med!). Det blir en trevlig helg och jag hoppas att vädret blir fint också förstås.

Inga rykten än om nästa batch, men sannolikt blir det lite rykten nästa vecka.

Inga kommentarer: