Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

13 April

Jaaaaa, jag klarade mig från magsjuka! Underbart! Måste ha varit mitt "vitpepparpulver" eller nåt, annars har jag stålmage!

I dag har jag varit i dotterns klass och pratat om Kina och om adoption. Klassen ska ha projekt om länder och familjer och jag fick vara först med att berätta om ett land för barnen. Vet dock inte om fler föräldrar kommer att berätta om olika länder då dottern har en del klasskamrater med olika härkomst. Det gick dock bra. En del frågor från barnen, bra sådana!

I veckan väntar ett optikerbesök - får se om jag behöver starkare glas eller ej. Det lär kosta en slant förmodligen.

Dottern hjälpte sin pappa med att bära upp en del nedmonterade möbeldelar från våra gamla utemöbler som ska skänkas till min bror. Vi har köpt nya till vår veranda, får se när det är varmt nog att inviga dessa!

Inga kommentarer: