Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

31 Oktober

Dagarna går i rasande fart. Sonen har stort sömnbehov men ändå hinner man inte med alla "måsten"; tvätt, städ osv. Han tycker mycket om att sova i sin vagn, så jag har varit ute och gått långa sträckor med honom, men väljer att göra det när det är uppehåll. I dag hade vi planerat en utflykt under hans sovtid hela familjen, men det hällregnar och då är det inte lika mysigt. Vi skulle ha med oss varm choklad, mackor och frukt. Kanske får det bli till eftermiddagen i stället?

Inget personnummer i sikte... Förra gången kom det inom sju dagar, men nu har det gått längre. Jag hoppas vi får det i morgon, för på tisdag ska vi på läkarbesök. Kommer det inte i veckan måste jag ringa och höra efter om det blivit något fel i hanteringen. Vi var på ett servicekontor och de kopierade en massa handlingar, men sedan vet inte jag om det skickades centralt till Skattemyndigheten eller ej. Vi kan ju inte försäkra sonen innan han fått personnummer, och det känns angeläget förstås.

Annars känns det som om sonen börjar visa sitt riktiga jag - både den glada och mindre glada sidan. Han har börjat göra en massa roliga miner som vi skrattar gott åt. Han äter allt som serveras (ännu) och jag har provat att laga lite egen barnmat. Tygblöjorna är i användning, för det blir verkligen mycket sopor av engångsblöjor. Dessa använder vi dock under natten och om vi ska iväg någonstans eller om han ska sova på dagen.

Dottern har höstlov från och med i morgon. Vi ska till frissan hon och jag, sedan är det tandläkarbesök för hennes del på onsdag. Då ska hon laga sin andra sexårstand som det blivit hål i i en djup "ficka" där tandborsten inte når. Det gick bra förra gången och jag hoppas det går lika bra denna gång.

Maken är hemma två veckor till, sedan börjar han arbeta igen.

Inga kommentarer: