Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

30 November

I dag är det Anders - alltså han som braskar i år. Då kanske julen slaskar, men jag hoppas inte det.

Försäkringskassan har vi kommit mer i fas med och de ringde mig i dag till och med. Något med bankkontonummer för utbetalning av adoptionsbidraget. Det kommer om en vecka eller så.

Jag var också i kontakt med den barnläkarmottagning som vi besökte när vi kommit hem med sonen. Alla prover var normala och det känns skönt. Nu behöver vi inte gå dit något mer utan göra kontrollerna via BVC i vanlig ordning.

I helgen kom vi aldrig iväg till mormor och morfar som bor i en närliggande stad till oss. Det var mycket snö den dagen och vi ville inte riskera att hamna i ett dike eller så. Vi provade att sätta sonen i en pulka i stället och vad han tyckte om det är svårt att säga, men han protesterade inte i alla fall. Skulle det komma mycket snö en natt och plogen inte varit framme så får han snällt åka i pulka i stället för vagn när vi ska lämna dotter/storasyster i skolan.

I morgon börjar julkalendern på TV och radio som dottern sett fram emot. Det är nedräkning på hög nivå i år.

I dag har jag dessutom skickat iväg ett stort brev till Kina och dotterns fosterfamilj. Jag hade planer redan i somras att skicka iväg det men det blev inte av. Nu innehåller de mer saker. Traditionsenligt brukar de få en almanacka med bilder av dottern och denna gång även med vår son förstås. Sedan får de en fotobok av dottern, en bok om Stockholm på kinesiska som jag lyckades köpa i en turistaffär som hade halva priset i somras och ett brev. Jag hoppas det kommer fram ordentligt.

Inga kommentarer: