Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

24 Januari

Dagarna blir allt ljusare, det är härligt tycker jag! Dock har vintern kommit med snö och kyla. Dottern och sonen verkar tycka det är helt OK. Jag har börjat fixa lite med de få blommor vi har här hemma, ska ta lite skott och plantera om. Förra sommarens pelargoner har klarat sig och håller nu på att väckas.

Jag är i begrepp att söka vårdnadsbidrag och har ringt runt för diverse intyg som krävs. Jag kommer söka för mars-juli, sedan är det maken som är föräldraledig och tar inskolning på förskolan. Tänk vad tiden har gått fort ändå, ibland vill jag att den ska sakta ner lite, så man får njuta än mer av ledigheten, den tiden kommer inte tillbaka.

Sonen har börjat minska på sin dagsömn utan att rådfråga sin mor :-) Två dagar i rad sover han endast en timma mot tidigare minst två! Hur gick det till undrar jag? Han växer och frodas och nästa vecka har vi bokat in en BVC-kontroll. Det ska bli intressant att se hur lång han blivit och framför allt tung...

Inga kommentarer: