Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

17 April

I förra veckan fick vi definitivt besked om sonens förskoleplats. Inskolning blir i mitten av augusti. Vi har bokat tid att gå och hälsa på i nästa vecka, så sonen får se sig om lite samt att vi skulle pratas vid lite, jag och en av pedagogerna. Dottern gick på samma förskola och en av personalen är kvar samt att jag träffat de andra på gården. Känns tryggt och bra.

Vi har skaffat nya garderober till sonen och när det börjar närma sig förskolestart tänker jag ordna med kläderna så att de kläder som ska användas på förskolan har egna hyllor. Dessa kommer jag också att märka upp förstås. Av erfarenhet vet jag att det går åt en hel del kläder i början, så jag är tacksam för de kläder vi fått ärva till sonen - de kommer passa bra på förskolan!

En ryggsäck är beställd också, med hans namn broderat på en av remmarna, denna väntar jag hem vilken dag som helst.

Dottern ser också fram emot hösten då hon ska börja rida äntligen. Hon red en halv termin för ett par år sedan, men blev rädd efter att ha ramlat av några gånger. Nu har hon växt sig lite större i kroppen och blivit äldre, så jag tror hon klarar av det bättre nu. En tripp för mig till Gekås i Ullared i helgen ska kunna förse henne med en del saker till ridningen.

Inga kommentarer: