Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

27 April

I dag var det så dags att göra ett besök på sonens blivande förskola. Vi kom i god tid och fick ett varmt mottagande. Sonen sprang direkt till en grävmaskin modell större av leksakstyp och ville inte höra talas om att vi skulle gå in och prata med en av personalen. Till slut fick jag med honom i alla fall. Inne fanns det också mycket roligt att titta på och undersöka.
Personen jag talade med informerade om förskolan och hur de arbetar med barnen. Jag frågade om inskolningen, tider osv. Dessutom lånade jag ut boken som Dan och Lotta Höjer skrivit för förskolan, vilket togs emot tacksamt.
Sedan gick vi ut igen och sonen hittade fler intressanta saker att leka med. Han tog lite kontakt med några av barnen också och ville absolut inte gå därifrån när besöket var slut. Jag hoppas han kommer tycka att det är roligt på förskolan när det väl är dags efter sommaren.

Ikväll är dottern på skoldisco. Innan dess var hon och jag hos frissan för den nödvändiga klippningen. Där fick hon slingor i håret inför discot. Jättefin! Emellanåt är hon så stor, men andra gånger fortfarande liten.

Ha en trevlig helg! Vi får hoppas på fint väder i helgen.

Inga kommentarer: