Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

18 Februari - Grisens år!

Gott nytt år då gott folk!

I dag går vi in i Grisens år. Länge trodde jag att jag var en gris, men då jag är född så tidigt på året visade det sig att jag är en hund! Dottern är en get och mannen är en orm! Han är fasligt rädd för ormar dock...

Vi tillbringade gårdagskvällen med mat på en kinarestaurang i Stockholm tillsammans med goda vänner som också har en flicka från Kina i samma ålder som vår. Dottern åt med pinnar med god aptit - nudlar och lite kyckling. Hon hade på sig en röd/gul kinadress och var jättefin förstås. På restaurangen såg vi fler familjer med barn från Kina samt några helkinesiska familjer också. Det var roligt.

I dag har dagen mest gått åt till hushållsgöromål av alla de slag. Dessutom har vi planerat en semesterresa tillsammans med goda vänner till sommaren, vilket var trevligt. Nu har vi något att se fram emot.

Ny vecka i morgon. Börjar längta tills snön är borta, även om jag inser att den lär blir kvar ett tag till samt kan komma mera också. Har börjat ledsna lite på overaller, mössor, vantar och kängor... När vi väntade och längtade barn för många år sedan trodde jag aldrig att jag skulle ledsna på sådant, likaväl som att tvätta och hänga små kläder på tork... Tänk vad annorlunda verkligheten kan bli när den kommer ifatt. Inte för att jag "gnäller", jag är mycket tacksam och glad över att vi fick ett barn till slut samt att vi väntar på nästa. Dock inser jag att tvättmaskinen lär gå ännu oftare när vi blir 4 ...

Go´kväll allesammans! På återseende!

Inga kommentarer: