Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

19 Februari

Jaha, ny vecka igen. Det har i dag varit plusgrader och lite blötsnö som kommit dalande ner. När ska vintern vara över för den här gången?

Snart är det två år sedan vi kom hem från Kina till ett kallt vintrigt Sverige. Jag hoppas inte vintern håller i sig lika länge som då och inte heller lika länge som förra året. Nu längtar jag efter lite vårvärme, ta fram utemöbler, grill osv, ja ni förstår nog.

Annars inget nytt på adoptionsfronten. Det är ju ordentligt ledigt i Kina nu, vilket nog är välbehövligt för alla. Undrar när nästa BB-omgång kommer och jag hoppas att de snart uppdaterar granskningen igen. Hoppas maj månad snart är klar!!! Puh, förra gången blev vi sannolikt granskade månaden innan matchning och då oroade jag mig inte för något... Aldrig blir man luttrad nog.

Detta blir nog vår sista längtan och väntan på barn så det gäller ju att egentligen njuta av det! Dessutom att njuta av att bara ha ett barn, den tiden kommer ju inte tillbaka! Jag försöker i mångt och mycket se situationer med positiva ögon för att orka med.

Jaha, dags för en kopp te! Go´kväll!

Inga kommentarer: