Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

19 Augusti

Jaha, då är man banan igen då. Alltså Tradera-banan. Jag har nu suttit och lagt in annonser på en del av dotterns kläder. Jag inser att med denna långa väntan finns det omöjligt plats för så mycket kläder hon vuxit ur, att spara till en eventuell lillasyster. Jag har mest mig själv att skylla, då jag handlat mycket till henne. Jag är fortfarande i den fasen att jag tycker det är roligt att handla till VÅR dotter. Jag minns hur det var när kompisars barn föddes eller fyllde år och jag handlade kläder till dessa, och med sorg tänkte att jag aldrig får handla till ett eget barn. Nu har vi ju vårt egna barn, men ingen hejd på shoppingen. Som tur är har jag gjort en hel del fynd på just Tradera, så kostnaden har inte alltid varit så hög i alla fall.

Nu hoppas jag få sålt det jag lagt ut, det finns mycket mer att lägga ut så småningom.

I går satt jag och maken tillsammans med dottern och såg lite av OS och gymnastiken. Männens ringar - där vann en kines och även andrapristagaren var kines. På tjejernas barr vann en kinesiska och tredjepristagerskan var kinesiska. Vi satt där stolta över att Kina har så duktiga gymnaster och vi njöt av att höra den kinesiska nationalsången. Både jag och maken hade tårar i ögonen och dottern undrade vad vi höll på med. Jag sa till henne att hon ska vara stolt som kommer från ett land där gymasterna är så duktiga.

Inga kommentarer: