Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

12 Oktober

Jaha, ännu en helg till ända. Jag och dottern har varit lediga i tre dagar, då vi tog fredagen ledig också. Vi ägnade dagen till att bada på ett badhus i närheten tillsammans med våra vänner och de vännerna sov kvar hos oss natten till lördag. Min man var bortrest, så vi hade "tjejsnack" när barnen gått och lagt sig. Jag visade bland annat vår kinafilm för väninnan, som inte tidigare sett den.
På lördagen var det ridning igen. Dottern fick en snäll häst som hon inte ridit förut, dock blev den hästen rädd och dottern åkte av kvickt. Jag subblade och gjorde lite illa mig i ben och arm. Snabbt upp på hästen igen som man ska, och ridläraren fick leda en stund då jag hade ordentligt ont i benet. Hästen blev rädd ytterligare en gång och dottern åkte av. Hon hann aldrig riktigt bli rädd, men därmed slutade lektionen för hennes del. Den hann vara i ett par minuter bara. Vi får en enskild lektion för henne i veckan som kommer och då på den lugna lilla ponnyn som vi tycker så mycket om. Stallet har också en policy att barnen får en klubba/avåkning, så två klubbor lär hon få då. Men, jag sa att hon inte bräckt mitt rekord - jag ramlade av en häst och hamnade i en vattenpöl när jag var på ridläger, så det har hon ännu inte gjort!!
I dag värker mest min höger överarm och axel. Sannolikt en muskelsträckning som jag hoppas blir bra snart. Det är i samma arm som jag har tennisarmbåge också (inte för jag nu spelar tennis, men det heter ju så...).

I dag har dottern haft en av sina kompisar här i flera timmar och de leker jättebra tillsammans. Det är knappt de har tid att fika, så roligt har de.

I morgon dags för vardagsrutiner igen. Ha det gott där ute!

Inga kommentarer: