Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

5 Oktober

Då är det ännu en söndag. I dag är det ett riktigt höstväder med regn och blåst. Vi var iväg till ett stort inomhuscentrum på förmiddagen och letade efter allvädersstövlar. Jag har inte lyckats med det på ICA Maxi, de hade mer fodrade gummistövlar, men jag ville ha något mer fodrat än så. Hittade faktiskt på en vanlig skobutik. Det fanns svart, röd och rosa modell. Dottern valde rosa. Det blev storlek 27 denna gång. Synd att de inte säljer sådana i storlek 38 - nja, kanske inte rosa förstås...

Dottern har varit sent uppe både fredag och lördag kväll den här helgen och sent betyder 20.30 hemma hos oss. Men, hon har vaknat vid 6-tiden som hon gör i veckorna vilket betyder -4 timmars sömn den här helgen. Vi gick och lade oss hela familjen här för en timme sedan och det tog cirka 20 minuter för dottern att somna, så nu sover dottern och pappan sött sida vid sida i dubbelsängen. Jag tog kort på dom, de är så söta när de sover båda två!! Dottern brukar ju inte sova middag, men det är ändå hyfsat lätt att få henne att slumra på eftermiddagen ibland om det behövs.

I går var det ridning igen och det blev ute i skogen igen. Som tur var, var det fint väder i går. Dottern fick den minsta hästen, vilket jag var glad för, och inte den mest pigga och ivriga. Fick honom dock att trava vissa sträckor då vi kom lite på efterkälken. Dottern provade också att stå upp med händerna utsträckta åt sidorna för att hålla balansen och det gick bra.

Jaha, det var rapport från den här helgen. En del Traderaannonser jag har ute går ut ikväll, så jag har lite att göra med det. Jag hoppas på att få högre bud på dem, så mer kosing kommer in till kontot!

Ha det gott där ute i höstsverige och i de övriga länderna ni mina läsare kommer ifrån. Jag följer statistiken och har regelbundet besökare från Finland också, vilket är trevligt, då jag har finsk härkomst och spenderar en del tid där varje år! Ni får gärna skriva någon kommentar om er under mina inlägg!

Inga kommentarer: