Bild över Kina

Bild över Kina
Kina - landet som gjort oss till barnfamilj

Sökmotor

Anpassad sökning

25 Oktober

Lördag i dag och en underbar höstdag, i alla fall hos oss. Vi tog en promenad, jag och dottern, och hon passade på att prova lite olika saker på en lekpark på vägen. Vårt mål var blomsteraffären nere på "byn". Jag köpte en jättefin höstbukett som värdparet ska få ikväll. Jag ska nämligen på fest - ensam - då min man ligger med feber och halsfluss i sängen...

Dottern är duktig på att hoppa släng, så jag fick vara vevare, den andra vevaren var vår brevlåda! Hon har snabbt lärt sig konsten att hoppa släng och det är stora krav på mig att kunna en massa ramsor osv. Tur man har förmågan att fortfarande lära sig lite nytt! Efter lunch fick dottern baka chokladbollar, hon läste receptet och hällde i ingredienserna i bunken. Jag fick dock hjälpa till lite med att blanda ut margarinet som inte var helt rumsvarmt ännu. Sedan rullade hon varierande storlekar av chokladbollar och rullade dessa i kokosflingor. Hon har lovat att bjuda till fikat senare.

Dotterns ena kusin fyller 4 år i dag, grattis!

Inga rykten direkt om nästa batch, hoppas vi får se några rykten eller ännu hellre riktig information om nästa batch redan nästa vecka.

Inga kommentarer: